Tuesday, 12 April 2011

Sudah Hampir..


Salam....
Dh xbnyk mse nie...
Semakin hampir exam mkin tkt prsaan aq...
Tp stdy xjgk...
tggl bpe hri je lg....
Asik on9 je...
Sbuk dgn muka buku...
Cm ne nk stdy...
Adoooooyaaaiiiii....
Tlg la ko yana oi....
Exam dh dkt...
Ape lg,cpt p amek bku stdy....
18,20,25 n 26hb ade pper...
Pper law,banking,entreprenuer n account...
Ssh2 kot sbjek sem nie...
Loteh nk bce....
kwn2 n u all sume yg knl yna,
doa kn  yana...
Ayoooooo....
Doa je klo ko xstdy xgne jgk yana oi....
Poning ke ape ko nie????
Dh2....
Disconnect cpt...
P stdy....
Mse dh xbnyk dh nie...
k la u all..
nti jmpe lg..
Bye2....



Saturday, 2 April 2011

Boring......=(


Kta Bhsa Inggris yg sering sy dengar & digunakan dgn keliru adalah kta 'boring' (m'bosankan) yg diertikan sbgai 'bosan'.

Tips m'hilangkan boring...
Semua org msti pnh dan sering m'alami rse boring @ bosan pd msa t'tentukan???

So............................................
Ble dh boring, apa sj dibuat msti x m'jd.
Time tue msti skt hti kn...
Tpi klo korg lakukan prkra yg disarankan nie,

tntu korg xboring lg.

CARA 1
Hantuk kepala pd dinding dgn kekerapan 130 kali dlm tempoh 5 saat.
Gerenti korg akan lupa trus apa makna boring.

hahHAhHahHaa.....


CARA 2
Boring m'punyai sdikit p'talian dgn baring.
Jdi, ble korg boring maka p la baring.

Lama-lama baring, pas tue tntu hilang boring.


CARA 3
Org xpnh m'rasa boring ketika mengumpat.
Jdi, ble boring maka mengumpatlah walaupun secara solo.
hAhHahHHahaa.....

Lg ngek kn...


CARA 4
Mandi adalah cra t'baek utk m'hilangkan boring.
Klo xb'jaya jgk, korg mandilah smpai boring.



CARA 4
Boring ke????
Jom lah lawan kuiz/trivia kat channel yg ada kuiz/trivia.
Psti korg xboring..

hikhikhik

CARA 5
Bce je majalah² yg kelakar gila yg boleh buat korang gelak sakan.
Klo masih xbley m'hilangkan boring korg, 
maknanyer korg nie mmg seorg yg MEMBORINGKAN.
Dh mcm2 cre aq ajar...
Xdpt gak hilangkan boring tue..
Mmg pyh la kn..
hehhehHHeeheee...

Slmt m'cube.... :lol:












Wednesday, 23 March 2011

Hapy Anniversary to "SHAHRIZAN SHARI"


Hapy Anniversary Day to My Sayang..
Klo drimu msh hdop,hari nie kte raikan yg ke 4thun kte cple..
Maap...
Wlupn drimu tiada di bumi ini...
Aq tetap meyayangi drimu...
Krne drimu la aq belajar erti kasih sayang..
Erti kesetiaan...
I love u...
I love u Shahrizan Shari...
 Sy hrpkan awk tenang disna..Al-Fatihah.. :'(


Thursday, 17 March 2011

tErsangAtlah kElakArnyEr.. ^_^






Hodohnyer.....
Pic rambut pendek yg sgt truk...
Xmo la rmbut pndek...
Burruuuukkkk...
Huduhhhhhh....
Sangat la mengelakarkan...
hhhAahHAAhaa....
Ayt ntah pape ntah..

Monday, 7 March 2011

LAwaK-LAwaK..hahhaHahAa... =D

Lembu dan Ayam

Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!Lembu : Hah! Buat apa pulak?Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti.Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku,Macamana aku nak dapat anak!Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!Ayam : ?? Maksud kau?Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!) 

Anak Murid

Kisah ni berlaku dalam kelas aku yang masih mengajar ABC..masa ni aku masih praktikal mengajar... bakal guru. Hari tu juga, pensyarah datang nak menilai aku mengajar budak-budak tahun satu.

Ketika di akhir sesi pengajaran...aku mengarahkan murid-murid membuat latihan ( MELUKIS )atau ape-ape je... Ape lagi...Bising lah budak-budak tu... Dengan suara tinggi..nada marah...
"MURID-MURID, MELUKIS TU GUNA TANGAN...BUKAN MULUT!!!" 
Aku cuba mengawal keadaan, tiba-tiba sorang budak ni jawab..."Cikgu, saya tengok dalam televisyen ada orang lukis guna mulut cikgu!, guru dia orang tak marah pun". Aku nak jawab ape ha??? Pensyarah aku yg dok kat belakang kelas tu,senyum je..

Buka Kasut

Dua orang rakan menaiki bas berhawa dingin menuju ke JB (rombongan)
sambil bersembang..
Ajis: 'Kau gelisah aje ni kenape Roy'?
Roy: 'Kaki aku dah lengoh la..aku nk bukak kasut ni tapi...' 
Ajis: 'Tapi nape'? 'bukak aje laa..' 
Roy: 'Alamak Ajis..kasut aku ni berbau laa (tengit). agak2 kau..diorang bau tak kasut aku ni..boleh pengsan tau'. 
Ajis: 'Aku rase elok jangan bukak la Roy..aku tak kisah kalau diorangtu pengsan..cuma aku takut kalau DRIVER bas tu yang pengsan hehe..

Kencing Masam-Lawak Owg Klntn

Pada suatu hari di Hospital Kota Bharu...
Seorang lelaki berusia lingkungan 70-an sedang menunggu untukmendapatkan rawatan. Di sebelahnya duduk seorang lelaki mudajuga dengan tujuan yang sama.Lelaki muda menyapa
" Pok cik ni sakit gapo?""Kecing manih. Lamo doh." 
Tiba-tiba kakitangan hospital kelihatan cemas dan mengusung masukseorang pesakit yang tidak sedarkan diri. Pak cik tua tersebut bertanyaorang muda di sebelahnya, 
"Tu bakpo pulok?""Kecemase""Oohh rupanya kecing mase lebih teruk dari kecing manih."

Baju Cinta

Seorang nenek datang menziarahi rumah cucu perempuannya yang baru
berkahwin. Setelah membunyikan loceng, si nenek terkejut kerana mendapaticucu perempuannya yang membuka pintu dgn tanpa seurat benang pun di badannya. Belum sempat si nenek bertanya, si cucu berkata,
"Saya sedang menunggu suami saya pulang dari berkerja nie nek!".. 
"Yg kau telanjang tu nape!!!???" marah si nenek."Ini la BAJU CINTA saya" balas si cucu perempuannya."BAJU CINTA ??" si nenek kehairanan."Ya, suami saya menyukainya, saya juga begitu senang MEMAKAInya.Saya harap nenek dapat balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentusuami saya nanti akan berasa malu melihat saya memakai BAJU CINTA ini dihadapan nenek." pinta si cucu perempuannya. 
Si nenek faham kehendak cucunya. Dalam fikirannya mungkin itu cara terbarusi isteri melayan sang suami. Di dalam perjalanan pulang si nenek mendapatidea. Fikirnya dengan mengikut cara cucu perempuannya, sudah tentu dia dapatmengeratkan hubungannya dengan si atok yang sudah berumur. 
Sesampainya di rumah, si nenek tadi terus menanggalkan semua pakaiannya,mandi, berbedak dan memakai minyak wangi sewangi wanginya. Kemudian sinenek tadi pun menunggu si atok pulang. Beberapa ketika si atok pon pulang.Sebaik saja pintu di buka, si atok mendapati si nenek berbogel kat depan pintu.... 
"Awat hang nie? Dah buang tebiat keeer???" marah si atok tadi."Ini lah BAJU CINTA saya bang" kata si nenek tadi. 
"BAJU CINTA???...... Kok iyea pun..... IRON la dulu baju tuh!!nampak sangat kedutnyer....."

Air

Anna merupakan pelajar tadika di sebuah sekolah tadika di dalam negara Malaysia. Beliau merupakan belajar yang nakal dan sering dimarahi oleh guru-gurunya. Walaubagaimana pun Anna telah mendapat pendidikan yang terlebih dalam ilmu sains dan teknologi. Sehinggakan Anna kadang-kadang lupa daratan.

Cikgu Laily: Anna bangun... saya nak tanya awak. Bagaimana ingin mengeja perkataan air.
Anna: Alah cikgu mudah je ejaan air. Adik saya yang tak sekolah tu pun tahu.
Cikgu Laily: Bagaimana ejaan nya? 
Anna: 'HIJKLMNO' 
Cikgu Laily: Kenapa awak mengeja perkataan air begitu? 
Anna: Bukan kah ejaan air bererti 'H to O' (H20). Betul tak cikgu? 
Cikgu Laily: Ye..betul tu. (dlm hati) bertuah punya anak muridku.

Beli Rolls Royce

Setelah menyimpan wang selama 20 tahun, Zariff ke bilik pameran Rolls Royce utk membeli keta idamannya...Tapi malang sungguh, selepas dikira balik wangnya tu, tak cukup lak $10 lagik..

"Tunggu Jap," kata Zariff kepada jurujual
Dia terus menuju ke tepi jalan raya utk cari sesaper yg dapat meminjamkan wang kat dia... Tiba2 dia terpandang seorang lelaki sedang duduk bersantai di kerusi sambil baca paper...
"Encik! Tolong pinjamkan saya RM10. Saya nak beli keta Rolls Royce,"kata Zariff kat mamat tu. 
Mamat tu tengok Zariff atas bawah..pastu atas balik... dia pun kata..... 
"Nah! Amik RM20 ni. Saya pun nak satu!" kata mamat tu selamba......

*** Talking to the Moon ***

I know you’re somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back

My neighbors think I’m crazy
But they don’t understand
You’re all I have
You’re all I have

At night when the stars
Light on my room
I sit by myself

Talking to the moon, tryin’ to get to you
In hopes you’re on the other side talking to me too
Oh, am I a fool who sits alone talking to the moon

I’m feeling like I’m famous
The talk of the town
They say I’ve gone mad
Yeah, I’ve gone mad

But they don’t know what I know
‘Cause when the sun goes down
Someone’s talking back
Yeah, they’re talking back

At night when the stars
Light on my room
I sit by myself

Talking to the moon, tryin’ to get to you
In hopes you’re on the other side talking to me too
Oh, am I a fool who sits alone talking to the moon

Do you ever hear me calling?
‘Cause every night
I’m talking to the moon, still tryin’ to get to you
In hopes you’re on the other side talking to me too
Oh, am I a fool who sits alone talking to the moon

I know you’re somewhere out there
Somewhere far away


Tq awk..
Tq wt pic nie..
Nice...
Sy ske..
Syg awk sgt2...
=)

Sunday, 27 February 2011

Karnival JP 40thn ( PUO )

Fuuuuuuhhhhhhh...Nie yg den nk koba kn nie..Ponek den..Dua hrian kat kampus B..Waaaaaaaaa....Aq ckp loghat n9 la..Xsgkanyer sy..hahAHhAHAhhaa....

Nie nk cter nie....Semlm dgn hri nie td ade karnival kat poli aq...Bez kot...Semlm meriah la..Tp hri nie xmeriah sgt..Owg xrmai...Tp bez la..Sbb kami bdk2 klz DKB3 meniaga...hahHAhahHahaa..Knonnyer meniaga la..Ntah ape yg diniagakan pn xthu...Bajet je ko kn bdk2 DKB3.. Bkn bdk2 DKB3 je meniaga..Rmai jgk meniaga...Smpai owg luar dtg meniaga pn ade..Mcm2 yg diniagakan...

Aktiviti semlm ade pameran dr pelbagai bank...Mcm Maybank,CIMB bank,Bank Islam,Bank Muamalat,Bank Rakyat & mcm2 lg la...Yela...Sbb bdk jbtn perdagangan kn???Ape lg yg nk dipamerkan..hahhAhHAhaha...

Jualan utk group ok la...Lps la utk cover modal..Dpt la untung dlm RM50..Ok la tue kn???Drpd xde..Semlm jualan dpt la dlm RM200..Hri nie xsmpai RM100 pn..Waaaa....Sdeyyy....Tp ok la..Enjoy la dgn group bekerjasama memasak,menjaga jualan kemas2..Bez2....Kami meniaga nie pn sbb nie dh kire assgnmnt..Nk wt cm ne..Nk xnk kne jgk wt kn...

Td aq derma drh kot...1st time tue...Ccceeeehhhh...Knon brni la..Sbb dh lali dgn jarum nie...Amekk ko...Smpai giliran ketak la jgk...Seram sjuk diwtnyer...Baek kn aq p derma drh..Baek kn aq nk bntu owg..hahhahHAhHAaa...Poyo je ko Yana..Bnci aq...Tp skt jgk kot...Smpai ke mlm ar tgn skt...Lenguh...Pedih pn ade...Xpe..Ikhls kn..Xbaek mengeluh..

Mse penutup dok tggu no aq kne cabutan b'tuah..Tp hampeh..Xkne pn...Tp rmai kot bdk klz aq dpt..Eeeeeeeee....Jleznyer...Yana nk jgk la..Kowg bg la sket..Kdkut ae kowg...Xpe la..Aq tumpang hapy kowg dpt,wlaupn aq xdpt.. =(

Dh la..Sdeyy nk cter...Xmo cter dh...Kowg tgk la pic aq nie..Tp jgn gelak tau..Weeeee.... =)


 Kami ade jual air...
fuuuhhhh...
Haus la plak tgk air ar...
hEHhehHEhHEee...


Kami ade jgk jual fish ball,sosej,bebola ketam,
bebola udang,n mcm2 la..
Nie separuh je...
Blm abez greng lg..


B'tiga mkn aiskrim M'sia


Ceeehhh2...
Knon je nun tue...
Siti pn poyo jgk..
hahahaAHhaaa...
Ske hti kowg la nk wt pose pe pn..
Jnji hapy..


Tgh m'promotkan jualan..


Alamak aq la..
Muka belas kasihan kot...
Skt xcik yana????
Nk thu jwpn die??
P la cube derma drh k..
Nti thu la jwpn die.. =)


Intan...
Knpe tue???
Skt ke x??
Snyum semcm je..
Bez ae kne cucuk???
Mafia mmg mcm tue..
Tdk gentar dgn ape sje..
hahahHahHaaa..


Sdg menunggu giliran drhnyer diambil..
Farah cm ketak je...
Npe nie???
Snyum pn xikhls tau..
Tkot la tue..
Muka dh pucat dh tue..
Msti tgn die sjuk..
Lex2 k farah..
Xmo tkot2..
Xskt pn..


Ceeehhh farah...
Dpn knl dgn mamat nsem la..
waaa...
Untung la owg ade peminat..
hahahhahaa..
Dduk sit cple gitu..
hahHahahhhaa..
Jgn bengang ye farah..
Klo bangang xpe...
Dh2..
Xmo amek srius..
Aq grau2 je nie...


Fuuuhhhh..
Muka dh pnuh komfiden dh...
Bgs2..
trus kn usaha..
Lps nie ley amek drh triple bag k..
Tue bru sket..
haHahHahaha...


Nie awt plak dgn cik ayu nie??
Muka dh tkot..
Nges ke??
Laa....
Skt kne cucuk ae..
Alllllaaaaa2...
Cian die..
Than sket k...
Xskt dh pas tue..
Nti mam ubat k..
Suh cik fizy suap..
hahahHahHAa...

La....
Xsudah lg nges??
Dh2 la cik ayu oi..
Xmo nges..
Jp lg sudah la tue..

Tue la sbhgian cter mse kat Karnival..Ade yg gembira..Ade yg sdey...Ade yg menangis...Ade yg tkot..Mcm2 la..Klakar la kowg nie...Bley wt filem lps nie..Waaaa...Xmenahan..Trus nk wt filem..hahahHaAHaa..K la...Nti kte jmpe lg k..Bye2...